Seels & Glasgow Tasarım Modeli

Seels ve Glasgow’un öğretim tasarımı modeli dört aşamadan meydana gelen on basamaklı bir öğretim tasarımı sürecidir.Bu aşamalar; problem, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamalarıdır.

Problem aşaması: Bu aşamada öncelikle hedefler belirlenir. Hedeflere uygun davranışlar ortaya konulur. Önkoşul davranışların neler olacağına karar verilir. Bu arada giriş davranışlarının hangileri olacağı ortaya konulmalıdır. Öğrencilerin motivasyon ve öğrenme biçimleri sistematik yaklaşım biçiminin ilk aşamasında yapılması gerekenlerdir.
Tasarım aşaması: Medya seçimi yapılır. Öğretim stratejileri , hedef ve ölçütler belirlenir. Yapılacak faaliyetler planlanır ve organize edilir. Hangi öğrenme etkinliklerini, materyallerini kullanarak hedeflere ulaşılacağına karar verilmelidir.
Geliştirme aşaması: Konuyla ilgili materyal geliştirilir ve yapılan bu materyal ile ilgili bir değerlendirme yapılır.
Uygulama ve değerlendirme aşaması: Değerlendirme aşamasında ise, hem süreç, hem de sonuç değerlendirilebilir. Değerlendirme öğretim programının denenmesi aşamasında yapıldığı gibi, uygulanması aşamasında da yapılmalıdır. Bu modele uygun olarak ilköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersi konularından biri olan “Çevremizi Nasıl Algılıyoruz ” konusu incelenecek

Problem Aşaması
Problem analizi yaparken aşağıdaki basamakları izleyeceğiz.
1. Bilgi toplama
2. İdeal-reel karşılaştırması
3. Performans analizi
4. Kaynak ve sınırlılıkların belirlenmesi
5. Öğrenme karakterlerinin belirlenmesi
6. Hedef ve önceliklerin belirlenmesi
7. Problem cümlesinin yazılması

1. Bilgi Toplama (Gather Information) :
“Bu adımda; anket, mülakat, gözlem vb. araçlar kullanarak öğrenci, ortam ve  öğretmen ile ilgili bilgilere ulaşılmaya çalışılır.”

2. İdeal- Reel Karşılaştırması (Identify Discrepancies) :
“ Tasarımcının hedeflediği ideal nokta ile var olan koşullar altında tahmini ulaşılabilecek nokta kıyaslanır. ”

3. Performans Analizi ( Do Performance Analysis ):
“Öğretmenin bilgi ve becerisi, öğrencinin önceki bilgi ve motivasyonu değerlendirilir.”

4. Kaynakların Ve Sınırlılıkların Belirlenmesi (Identify Constraints and Resources):
“Kullanılacak araç – gereç, malzeme, tezgah, yardımcı eğitim araçları (tepegöz, projeksiyon vb.), bilgisayar ve yazılım imkanları incelenir. Bu kaynakların kullanımında doğan kısıtlamalar, dezavantajlar, zaman ve mekan açısından ve mali açıdan oluşacak sınırlamalar göze alınır.”

5. Öğrenme Karakterinin Belirlenmesi (Identify Learner):
İçeriğin ne tür davranışları kapsadığı, bilişsel,duyuşsal ve devinişsel  davranışların incelemeleri yapılır.

6. Hedef ve Öncelikli Hedef Belirlenmesi (Identify Priorities and Goals):
“Bu basamakta, öğretme sürecinde öğrenciye kazandırılması gereken hedef davranışlar, deneyimler, bilgilendirmeler açısından amaçlanan nokta belirtilir.”

7. Problem Cümlesi Yazımı (Problem Statement):
“Tasarımı yapılan dersin problem cümlesi yazımı adımında dersin ne olduğu problem analizi basamağını içeren diğer adımlanır özetlenmesini içerir. Böylece Problem Analizi basamağı sonlandırılır.”


Kaynakça:
https://mkeklik.wordpress.com/2008/12/18/seels-ve-glasgow-ogretim-tasarimi-modeli/
https://mmbogretimtasarimi.wordpress.com/2011/05/09/seels-ve-glasgow-ogretim-tasarim-modeli/
https://prezi.com/8vtopszywbz3/seels-ve-glasgow-ogretim-tasarm-modeli/
http://zynpyldz.blogspot.com.tr/2011/03/addie-modeli-addie-herhangi-bir-alanda.html
http://kurtogluebru.com/ogretimtasarimi/
http://kurtogluebru.com/wp-content/uploads/2016/02/ebrukurtoglu-seels_glasgow_ogretim_tasarimi_modeli_01.png




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ASCII Kodları