BÖTE ismi üzerine bir garip yazı.

"En basit anlamda bölümünüzün ismini tam olarak söylediğinizde ne tepki ile karşılaşıyorsunuz? Cevaplarınızı duyar gibiyim... Bilgisayar bölümünde ya da bilgisayar öğretmenliğinde okuyorum diyorum çoğunlukla, çünkü bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümünde okuyorum desem kimse beni anlamayacak. Peki ya siz! Çevrenizdekilere izah edemediğiniz bu durumu kendinize açıklayabiliyor musunuz?" [1]

Anadolu Teknik Lisesi, bilişim bölümü mezunu bir BÖTE öğrencisi olarak günlük hayatımda bölümümle ilgili karşılaştığım sorunlardan biri bu isim konusu. Hangi bölümde okuyorsun sorusuna "bilgisayar öğretmenliği" cevabını verenlerdenim. Çoğu zaman tam ismini söylemem gerektiğinde de bir anlık bocalıyorum ve "neydi bizim bölümün adı? bilgisayar vee bişey bişeyiydi ama." diye devam edip doğrusunu söylemek için öğrenci kimliğimden kopya çekiyorum.

Lise yıllarımda öğretmenlik okumak aklımın ucundan geçmiyordu. Üniversite sınavı, sonuçlar ve tercih dönemi derken kendimi bu bölümü google'larken bulmuştum. BÖTE yazıyordum, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü hakkında taban puanları haberleri sunuluyordu sayfalarca. Hadi araştırmaya buradan başlayayım dedim, fakat o da ne? Her site ve hatta ÖSYM'deki listelerde bile BÖTE diye araştırdığım bölüm "Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği" şeklinde listelerde yerini alıyordu.. E hani eğitimiydi? Neden öğretmenlik yazıyor ki burada? diye düşünüp bir de bunu araştırmaya başlamıştım (bugünlerde bile sonucuna ulaşamayacağım bir araştırma olarak kalacaktı). Daha o zamandan belliymiş aslında  bölümün adı konusunda sıkıntı yaşayacağım.



Kaynakça;
[1] BÖTE NEDİR? NASIL TANIMLANIR? OKUL MÜZESİYLE BAŞLAYAN SERÜVENDEN İNSAN PERFORMANS TEKNOLOJİLERİNE UZANAN YOLCULUK, Hasan ÇAKIR , Ayça ÇEBİ , Seher ÖZCAN

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Seels & Glasgow Tasarım Modeli

ASCII Kodları