Öğrenme Stilleri


1. Görsel Öğrenme:
Görerek ve okuyarak öğrenmeyi tercih eden öğrenciler bu gruba girer. Bu öğrenciler;

• Okuyarak öğrenirler.
• Renkli grafik ve haritaları pek severler.
• Oldukça tertipli ve düzenlidirler.
• Öğretmenlerini gözleriyle takip ederler ve öğretmelerinin kıyafetinin düzenli olmasına önemserler. Aynı özeni ve düzeni kendileri için de gösterirler.
• Ödevlerini itina ile yaparlar, estetiğe önem verirler.
• Talimatların düzenli ve sıra dâhilinde verilmesi öğrenmelerini kolaylaştırır. Ancak sözlü talimatları kavramakta zorlanırlar.
• Kurallara uymaya ve disiplinli olmaya dikkat ederler. Bu nedenle karmaşık ve ne olacağı belli olmayan işlerde huzursuz olurlar.
• Oldukça planlıdırlar. Geleceğe dair planlar yapmak onlara büyük keyif verir.
• Zekâlarının fotoğrafik bir yönü olduğu için, gördükleri şeyleri görüntü olarak belleklerine kaydederler ve görüntülü olarak hatırlarlar.
• Okudukları metinin hatalarını çabuk fark ettikleri gibi en hızlı ve en doğru okuyan grupturlar.

2. İşitsel Öğrenme:
İşiterek ve dinleyerek öğrenmeyi tercih eden öğrenciler bu gruba girer. Bu öğrenciler;

• Konuşmayı oldukça severler. Bu nedenle öğretmenleri tarafından sıklıkla uyarılırlar.
• İşitmediklerini anlamakta zorluk çektikleri için sessiz okumada zorlanırlar.
• Konsantre olabilmeleri hiçbir sesin olmaması gerekir. Bu nedenle gürültülü ortamlarda bir şey öğrenemezler.
• Okuma ve yazma becerileri sıkıntılı olsa da konuşma ve dinleme becerileri çok yüksektir.
• İşiterek ve konuşarak öğrendikleri için yabancı dil öğrenmeye oldukça yeteneklidir. Hatta yaşadıkları yörenin şivesini de çok çabuk öğrenirler.
• Müzikle araları oldukça iyidir. Şarkı sözlerini sadece dinleyerek öğrenebilirler.

3. Kinestetik Öğrenme:
Fiziksel temas kurarak ve yaparak-yaşayarak öğrenmeyi tercih eden öğrenciler bu gruba girer. Bu öğrenciler;

• Görsel ve işitsel mesajları algılamakta oldukça zorlanırlar.
• Akıllarında hareket enerjisi daha iyi kaldığı için, öğrenecekleri şeylerle kurdukları temas oranında öğrenirler.
• Deney yolu ile öğrenme, bu öğrenciler için idealdir.
• Bu öğrenciler başta tiyatro olmak üzere sanatın tüm branşlarında başarılı olabilirler.
• Okul hayatında zorlanan bu öğrenciler, oldukça aktif oldukları için uzun süre oturamazlar. Bu nedenle de çoğu zaman yaramazlıkla suçlanırlar.
• Derslerde parmak kaldırmak yerine, direkt konuya girerler. Hareket onların vazgeçilmez parçasıdır.
• Omuzlarına dokunularak verilen mesajları daha çok severler. Nitekim onlarda konuşurlarken el ve kol hareketleri yaparlar.
• Koridorlarda şakalaşan ve tepişenler kinestetik öğrencilerimizdir.

4. Sosyal Öğrenme:
Bazı öğrenciler de başkalarıyla sosyal etkileşim halinde daha iyi öğrenirler.
Şunu unutmamak gerekir ki, öğrenme stili kadar kişinin en iyi öğrendiği ortamda öğrenmeyi etkilemektedir. Ses, ısı, ışık gibi birçok dış etmen öğrenme düzeyini etkilemektedir. Bu tip farklılıkları kendimize yönelteceğimiz birkaç soru ortaya çıkarabiliriz:

• Tek başıma mı yoksa küçük bir grupla mı daha iyi öğreniyorum?
• Herhangi bir konuyu öğretmenim mi anlatınca daha iyi öğreniyorum, yoksa arkadaşlarım mı?
• Büyüklerimden mi yoksa yaşıtlarımdan mı daha iyi öğreniyorum?
• Gündüz mü yoksa gece mi daha iyi öğreniyorum?

Dunn’ların Öğrenme Stilleri Modelleri


Çevresel Faktörler
Isı, ışık, ses, renk ve tasarım öğrenme stillerini etkiler.
Duygusal Faktörler
Hissettiklerimiz ve tutumlarımız öğrenme stillerimizi etkiler.
Sosyolojik Faktörler
Tek başımıza veya ekiple çalışma tercihimiz öğrenme stilimizi etkiler.
Fizyolojik Faktörler
Yaş, duyu organlarının işlerlik seviyesi, bedenin engel durumu ve beslenme öğrenme stilimizi etkiler.
Psikolojik Faktörler(Nörolojik Faktörler)
Beynimizi kullanma biçimimiz öğrenme stilimizi etkiler.
Modelde iki düşünme biçimi vardır.

Analitikler

  • Beynin daha çok sol yarım küresini kullanır.
  • Tümevarımcıdır.
  • Titiz ve düzenlidir.
  • Sesten rahatsız olur.
  • Aynı anda tek işe odaklanır.

Bütüncüller

  • Beynin daha çok sağ yarım küresini kullanır.
  • Tümdengelimcidir.
  • Dağınıktır.
  • Gürültüden rahatsız olmaz.
  • Aynı anda çok işe odaklanabilir.

Kaynakça (İlgili adreslerden birebir alıntı yapılmıştır.)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Seels & Glasgow Tasarım Modeli

ASCII Kodları

Bit ve Byte Kavramları