Seels ve Glasgow’un öğretim tasarımı modeli dört aşamadan meydana gelen on basamaklı bir öğretim tasarımı sürecidir.Bu aşamalar; problem, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamalarıdır. Problem aşaması : Bu aşamada öncelikle hedefler belirlenir. Hedeflere uygun davranışlar ortaya konulur. Önkoşul davranışların neler olacağına karar verilir. Bu arada giriş davranışlarının hangileri olacağı ortaya konulmalıdır. Öğrencilerin motivasyon ve öğrenme biçimleri sistematik yaklaşım biçiminin ilk aşamasında yapılması gerekenlerdir. Tasarım aşaması : Medya seçimi yapılır. Öğretim stratejileri , hedef ve ölçütler belirlenir. Yapılacak faaliyetler planlanır ve organize edilir. Hangi öğrenme etkinliklerini, materyallerini kullanarak hedeflere ulaşılacağına karar verilmelidir. Geliştirme aşaması : Konuyla ilgili materyal geliştirilir ve yapılan bu materyal ile ilgili bir değerlendirme yapılır. Uygulama ve değerlendirme aşaması : Değerlendirme aşamasında ise, hem süreç, hem de sonuç
ASCII (İngilizce: American Standard Code for Information Interchange, Türkçe: Bilgi Değişimi İçin Amerikan Standart Kodlama Sistemi) Bilgisayarlar "0" ve "1" değerleriyle işlem yapabilen makinelerdir. Temel olarak bu iki değerin oluşturduğu bit değerleri bilgisayar için anlamlıdır. ASCII yazdırma karakterleri tablosu ise bilgisayar üzerinde işlem yaptığımız harfler, rakamlar ve simgelerin binary yani "0" ve "1" değerlerine karşılıklarını göstermektedir. ASCII yazdırma karakterleri tablosu (Büyütmek için resme tıklayınız.) Örneğin; Kendi adıma karşılık gelen değerleri göstereyim. 101 0100 = T 100 0001 = A 101 0010 = R 100 1001 = I 100 1011 = K 100 0101 = E 100 0011 = C 100 1001 = I 101 0010 = R
Yorumlar
Yorum Gönder